ولادت حضرت جوادالائمه و حضرت علی اصغر علیه السلام مبارک باد

دهم رجب در تقویم رسمی کشور روز میلاد امام محمد تقی جواد الائمه و روز میلاد حضرت علی اصغر (ع) به ثبت رسیده است . حضرت جواد الائمه علیه السلام بنا بر قول مشهور در دهم ماه رجب سال ۱۹۵ هجری به دنیا آمده اند . قول های دیگر در ولادت آن حضرت چنین است : ۱۷ ماه رمضان ، ۱۵ ماه رمضان ، آخر ذی القعده ، به قولی هم ۱۳ رجب ولادت آن حضرت واقع شده است . پدر بزرگ وار آن حضرت امام رضا علیه السلام و مادر آن حضرت جناب سبیکه یا دره است که حضرت رضا علیه السلام نام ایشان را خیزران نهادند . نام آن حضرت محمد و کنیه ایشان ابوجعفر و مشهورترین القاب آن حضرت تقی و جواد است . حضرت رضا علیه السلام آن حضرت را با کنیه یاد می کردند و می فرمودند : ابوجعفر به من نامه نوشته است . نامه هایی که از آن حضرت می رسید در نهایت جلالت و زیبایی بود و هنگامی که امام رضا علیه السلام می خواستند نامه برای امام جواد علیه السلام بنویسند ، آن حضرت را به بزرگی و احترام مورد خطاب قرار می دادند .

یک روز در ایام کودکی حضرت جواد علیه السلام را نزد پدر بزرگ وارش امام رضا علیه السلام آوردند ، آن حضرت فرمودند : این مولودی است که برای شیعه مبارک تر از او به دنیا نیامده است . چرا که چهل سال و چند ماه از سن مبارک امام رضا علیه السلام گذشته بود و آن حضرت هنوز اولادی نداشتند . بعضی از شیعیان در امر امامت نگران بودند ، هنگامی که خداوند جواد الائمه علیه السلام را به مولایمان حضرت رضا علیه السلام داد ، نگرانی و شک و تردید مردم برطرف شد . آن حضرت شش فرزند داشت : ابوالحسن حضرت هادی علیه السلام ، ابوطالب جناب زید ، ابو جعفر جناب موسی مبرقع ، حکیمه خاتون ، خدیجه خاتون و ام کلثوم .

مولود دیگری که در روز دهم رجب به دنیا آمده است ، حضرت علی اصغر (ع) فرزند امام حسین (ع) ولادت با سعادت حضرت باب الحوایج علی اصغر علیه السلام در این روز واقع شده است . با در نظر گرفتن این که آن حضرت در شش ماهگی و روز عاشورا در کربلا به شهادت رسید ، ولادت حضرت مطابق این روز می شود . بعضی هم ولادت آن حضرت را در ۸ یا ۹ ثبت کرده اند . نام شریف آن حضرت عبدالله مشهور به علی اصغر است . لقب شریفش باب الحوایج ، رضیع ، مذبوح من الاذن الی الاذن است . پدر بزرگ وارش امام حسین علیه السلام و مادر والا مقامش حضرت رباب دختر امر القیس کلبی است . قاتل آن حضرت ، حرمله بن کاهل اسدی ملعون است .

10 پاسخ

تعقیب

  1. […] ولادت حضرت جوادالائ و حضرت علی اصغر علیه السلام مبارک ب… […]

  2. […] ولادت حضرت جوادالائ و حضرت علی اصغر علیه السلام مبارک ب… […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *